2021-03-15

#FOLKBILDNINGFÖRMIG

Omsättandet av kunskap

Dela
Jakob Lindkvist
Omsättandet av kunskap

För mig blev folkbildningen viktig i unga år. Jag hade motigt i grundskolan och kände sällan att jag möjlighet att omsätta kunskapen till något kopplat till mitt liv. Det var istället på ställen som scouterna, i samtalsgrupp i kyrkan och i andra folkbildande sammanhang som jag kunde omsätta kunskapen i mitt liv. När jag sen började på folkhögskola fick jag ännu mer av redskap för att lyssna in andras perspektiv och motivera mina egna ståndpunkter. Det fick mig att växa som människa.

Jakob Lindkvist

2021-03-15

Ta bort berättelseRapportera

Du använder en gammal webbläsare

Du använder en äldre version av Internet Explorer som denna webbplats inte är anpassad för. Du behöver använda Chrome, Safari eller annan modern webbläsare.

Med knappen nedan kan du ladda ned och installera Google Chrome.
Ladda ned Chome
Feedback – lämna synpunkter på sajten
Har du feedback eller frågor?

Denna sajt är skapad av Sensus studieförbund i syfte att samla alla de folkbildningsberättelser vi vet finns i Sverige.

Har du tips, råd, feedback eller stött på problem med sajten? Hör gärna av dig till oss via formuläret!

Tack!

Vi uppskattar att du tog dig tid. Även om vi inte hinner återkoppla till alla som skriver så läser vi allt.

Ajdå, något gick fel. Prova igen!